La #Biblioaprop no fa vacances
LA Biblioteca Pública de Tarragona acosta la lectura als usuaris de l’Hospital Sociosanitari Francolí
La dèria del Manel són els viatges i no serà perquè no hagi vist món, les llargues nits com a guàrdia de pont en un mercant li van permetre prendre les mides als cinc continents. Per això quan la Carme, arriba a l’Hospital Sociosanitari Francolí amb la seva maleta carregada de llibres, pel·lícules, CD i revistes, el primer que busca el Manel, ara recuperant-se d’una fractura de maluc, són les revistes de viatges i en troba, la Carme, la bibliotecària, ho sap i li porta un bon plec.
Aquesta tardor farà tres anys que la Biblioteca Pública de Tarragona encetava la #BiBlioAprop, una iniciativa que naixia com un programa d’extensió bibliotecària en el marc del nostre Hospital, amb l’objectiu d’apropar la lectura a les persones ingressades i a les seves famílies i acompanyants.
Des del primer moment, la Biblioteca i l’Hospital han cregut fermament en el projecte, a hores d’ara consolidat, amb la certesa dels beneficis que dóna la lectura en els pacients durant la seva estada.
Tal com ho expressa el Manifest de la IFLA/UNESCO sobre biblioteca pública, els serveis de la biblioteca pública es fonamenten en la igualtat d’accés per a tothom […] Cal oferir serveis i materials específics a aquells usuaris que, per alguna raó, no poden utilitzar els serveis i materials habituals, com és el cas de […] persones hospitalitzades.
El període de prestació del servei és de gener a juliol i de setembre a desembre. El servei es presta 1 cop al mes d’11 a 13 h . L’espai és el de la Biblioteca de l’Hospital i allí es fa una petita exposició de materials (llibres de lectura fàcil, amb lletra gran, novetats literàries i temàtiques, material audiovisual i revistes), s’informa dels serveis què ofereix la biblioteca, es realitza préstec hospitalari i carnets als nous usuaris.
D’aquest manera s’apropa la cultura a col·lectius amb necessitats especials i es contribueix a crear espais de lleure en el marc d’una situació d’hospitalització per tal de minimitzar, en la mesura del possible, l’impacte emocional que poden provocar les estades hospitalàries entre els pacients i els seus acompanyants.
Aquest dijous, el Manel s’ha decantat pel darrer número del National Geogràfic, atret per la Ruta italiana per la Costa Amalfitana.