SAC

Servei d'Atenció Continuada 

Amb el nou model d’urgències s’optimitza especialment l’atenció d’emergències en la xarxa d’atenció primària en horari de nit potenciant l’atenció via telefònica a través dels números 112 i 061. El nostre SAC (dotat amb un vehicle, un sistema de GPS i  un equip mèdic format per un metge i una infermera), es desplaçaran quan calgui, a qualsevol punt del nostre territori assignat segons la demanda existent i reforçaran el parc fix d’ambulàncies i els dispositius sanitaris que es mantenen operatius durant les nits al Tarragonès i al Baix Penedès (CAP Salou, CAP Vila-seca, CAP Torredembarra, CAP Torreforta, CAP Vendrell i CAP Calafell).

 

Guanyar temps amb el 112

Bona part de l’èxit d’aquest nou model d’atenció a les urgències depèn del grau de coneixement i d’utilització que la ciutadania faci dels números de telèfon d’emergències (112 o 061).

Davant de qualsevol necessitat, abans d'anar directament a un centre sanitari d’atenció primària, és recomanable posar-se en contacte amb la centraleta coordinadora dels serveis sanitaris, ja que des d’allà els professionals determinaran la importància del cas i posaran en marxa de manera immediata els mecanismes adients per atendre l’urgència de la manera més ràpida i eficient. Davant de casos greus (com ara infarts de miocardi o accidents de trànsit), cal evitar perdre temps anant a un CAP, ja que si es comunica l’emergència al 112, s’enviarà, directament, una ambulància medicalitzada al lloc de l’incident. 

La trucada cal fer-la també en els casos lleus, ja que l’equip mèdic del centre teleoperador analitzarà la situació i decidirà si cal enviar una ambulància al domicili, si és recomanable que el pacient es desplaci pròpiament, al centre mèdic més pròxim o inclús, donar un solució mèdica per telèfon, sense que el pacient s’hagi de desplaçar.